Trip naar Aarhus - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van Lisanne Veen - WaarBenJij.nu Trip naar Aarhus - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van Lisanne Veen - WaarBenJij.nu

Trip naar Aarhus

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

19 Februari 2017 | Denemarken, Viborg

Inmiddels zit ik hier nu iets mee dan twee weken, maar het voelt al veel langer. Ik voel mij hier al best wel thuis en heb het zeker naar mijn zin (maar dat is volgens mij ook wel te zien op snapchat). Vanaf volgende week krijgen we ook eindelijk Deense lessen op school. Het lijkt me best leuk om de taal een beetje te leren en het is natuurlijk ook gewoon handig.

Op vrijdagochtend vertrokken we met school naar Aarhus. We moesten ons nog laten registreren in Denemarken dus dat deden we ook meteen op die dag. Aarhus is na Kopenhagen de grootste stad van Denemarken en wordt ook wel de cultuurstad van Europa genoemd. We konden daar gratis verblijven in een soort school. Dit betekende alleen wel dat we op een soort matrasjes op de grond moesten slapen en ook waren er geen douches aanwezig in dat gebouw. Gelukkig hadden we vrijdagavond- en nacht voldoende gedronken, dus dat slapen was niet echt een probleem.

Aarhus is echt een hele toffe en mooie stad, het is ook een echte studentenstad. Op vrijdag hebben we er het kunstmuseum bezocht en een beetje rondgelopen door het centrum. Het museum had een panorama dak in alle kleuren van de regenboog. Vanaf hier kon je uitkijken over de hele stad. Natuurlijk hebben we ook even het nachtleven van Aarhus ontdekt. Je merkt wel meteen dat de prijzen hier een stuk hoger liggen dan in Viborg, maar het was een leuke plek om uit te gaan!

Na een zeer korte nacht was iedereen op zaterdagochtend al vroeg wakker. Gelukkig hadden we niet echt een kater en we wilden graag de 'Infinite Bridge' zien. Na ongeveer een uur lopen hadden we de brug echter nog steeds niet gezien en toen bleek dat het water te hoog was om hem te kunnen zien. Uiteindelijk zijn we toen maar naar een soort dierenpark gegaan waar allemaal hertjes waren.

Aan het einde van de dag ben ik met een groepje weer terug gegaan naar Viborg. We hadden nog een dag langer in de school kunnen blijven, maar ik wilde toch wel graag douchen en was behoorlijk kapot. Wel was het heel vet om hier gratis te kunnen verblijven en even wat anders te zien dan Viborg. ik ga dan ook zeker vaker terug naar deze stad.

Verder wil ik een beetje wat reisjes gaan plannen hier, er zijn een aantal plekken die ik nog wil gaan bezoeken. Zoals Kopenhagen, Skagen en ik wil misschien ook nog naar Stockholm toe.


  • 19 Februari 2017 - 13:05

    Renaldo:

    goed te horen dat je het naar je zin hebt en dat je al in korte tijd al het één en ander gezien hebt.
    Groetjes van je vader

  • 19 Februari 2017 - 15:33

    Carolina Jeurninck:

    Ook ik heb het idee dat je al veel langer weg bent. Gek hoor, maar een fijn gevoel dat je het naar je zin heb. En leuk dat je het op deze manier het een beetje met ons deelt. Verruim je blik, nu je daar bent als het mogelijk is, en blijf vooral van alle leuke dingen genieten.

  • 20 Februari 2017 - 07:42

    Judith :

    Gaaf tripje hoor! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Viborg

Denemarken

Minor in Denemarken

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2017

Op veler verzoek..

19 Februari 2017

Trip naar Aarhus

06 Februari 2017

Eerste schooldag

02 Februari 2017

Dag van aankomst
Lisanne

Actief sinds 06 Jan. 2017
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 4668

Voorgaande reizen:

02 Februari 2017 - 30 Juni 2017

Denemarken

Landen bezocht: